De ce sunt atât de ieftine biletele low-cost?

De ce sunt atât de ieftine biletele low-cost?

De ce sunt atât de ieftine biletele low-cost?

     Fenomenul low-cost a prins tot mai mult teren în aviaţia mondială, pe seama biletelor care pot costa chiar un euro, în funcţie de perioada din an în care se face rezervarea. Cum reuşesc companiile să ofere preţuri mici şi să obţină profituri consistente?

    35% din traficul aerian, pe segmentul zborurilor directe, e operat de companii low-cost. În Europa, reţeta a fost aplicată în premieră în 1990 de Ryanair, însă funcţionase încă din 1971 în SUA unde atacul împotriva preţurilor mari a fost pornit de compania Southwest Airlines.

De ce este atât de ieftin low-cost-ul?

  1. Densitatea locurilor din avion este mai mare
    Pentru o aeronavă tip Boeing 737-300, numărul de locuri este de 148 în cazul unei companii low-cost, faţă de 128 în cazul companiilor tradiţionale, care oferă şi clasa business pasagerilor din avion, deci mai mult spaţiu.
  2. Operarea se face mai rapidCompanii low-cost
    Folosind aeroporturi secundare, companiile low-cost economisesc timp preţios, astfel că durata medie de repaus între curse este de 25-30 de minute, faţă de circa 45 de minute în punctele cu trafic extrem de aglomerat din aeroporturile principale.
  3. Zboruri directe, fără conexiuni
    Zborurile din punctul A în punctul B în care pasagerii nu au conexiuni salvează bani la capitolul cheltuieli de transfer.
  4. Taxele de aeroport mai mici
    Companiile low-cost plătesc chiar şi de câteva ori mai puţin pe taxele de aeroport, dat fiind că se feresc de nodurile importante, astfel că pot oferi preţuri mai bune la biletele de avion.
  5. Bilete vândute online
    Companiile tradiţionale îşi vând biletele mai ales prin agenţii, ceea ce presupune cheltuieli mai mari şi taxe suplimentare. Vândute exclusive pe internet, costurile scad semnificativ.
  6. Fără dotări inutile
    Check-in-ul rapid, zonele de lounge, cateringul şi chiar tipărirea biletelor pe hârtie cresc tarifele biletelor. Companiile low-cost nu oferă astfel de servicii, iar businessul devine astfel mai competitiv.
  7. Flota unică
    Un singur tip de aeronavă e folosit de companiile low-cost, dat fiind că nu operează decât curse de scurt şi mediu curier. Companiile tradiţionale au mai multe tipuri de avioane, ceea ce implică bani în plus care sunt cheltuiţi pe mentenanţă şi verificările periodice.
  8. Productivitate crescută
    Unui angajat al Ryanair îi revin 9679 de pasageri transportaţi pe an, în timp ce în cazul Air France KLM sau British Airways numărul lor ajunge abia la 715 şi, respectiv, la 735 de pasageri.

Sursa: 1

Comentarii0

Lasa un raspuns